hifu therapy

کلینیک پریسان

خدمات

مطالب پر بازدید

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، روشی موثر و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است و شما را برای همیشه از روش های دیگری مثل اپیلاسیون، دستگاه اپیلیدی، تیغ و موبر راحت می کند. لیزر کردن موهای زائد بدن فواید بسیاری دارد و باعث از بین رفتن جوش ها و موهای زیرپوستی می شود.

 برای لیزر کردن موهای زائد، از دستگاه های مختلفی هم مثل دستگاه لیزر الکساندرایت و دایود استفاده می شود که هر کدام از این دستگاه ها مناسب جنس پوست و موهای متفاوتی می باشند. اگر شما هم می خواهید موهای زائد بدن خود را لیزر کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا توضیحاتی را ارائه دهیم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست و عملکرد آن

روش های زیادی برای از بین بردن موقتی موهای زائد بدن استفاده می شوند اما لیزر کردن، روشی دائمی برای راحت شدن از شر موهای زائد قسمت های مختلف بدن می باشد. نور دستگاه لیزر، هر چیزی که تیره رنگ باشد را حرارت داده و میسوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موهای تیره رنگ داخل فولیکول مو، فولیکول ها آسیب می بینند و از بین می روند. نتیجه از بین رفتن فولیکول ها نیز عدم رشد یا رشد کند موهای زائد می باشد.

مزایای لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد، مزایایی دارد از جمله آنکه :

  • برای لیزر موهای زائد، اشعه لیزر با دقت بالا به سمت فولیکول های مو هدایت شده و آنها را تخریب می کند. به این ترتیب، آسیبی به بافت های مجاور وارد نخواهد شد.
  • از بین بردن موهای زائد بدن با دستگاه لیزر، سرعت درمان بالایی دارد اما بستگی به شرایط بدنی هر فرد هم دارد.
  • هزینه از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از لیزر، در طولانی مدت به صرفه تر است زیرا استفاده از لوازمی مثل کرم اصلاح یا ریش تراش و وکس کردن برای همیشه و تا آخر عمر، هزینه های بیشتری دارد.
  • لیزر کردن موهای زائد بدن درد زیادی ندارد زیرا اکثر دستگاه های لیزر مجهز به سیستم خنک کننده هستند و یا از کرم ها و لوسیون های بی حسی استفاده می شود تا درد بسیار کمی را حس کنید.
  • از روش لیزر موهای زائد بدن می توان برای لیزر کردن تمام موهای زائد بدن استفاده کرد مثل صورت، پاها، زیر بغل، بیکینی و …
  • با لیزر کردن موهای زائد بدن، موهای زیر پوستی هم از بین می روند.
  • لیزر موهای زائد، تاثیر گذاری بالایی در حذف موهای زائد دارد زیرا اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را به طور کامل از بین می برد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. ممکن است شما طی ۶ جلسه لیزر نتیجه آن را مشاهده کنید اما فردی دیگر با ۱۲ جلسه لیزر هم به نتیجه مطلوب نرسد. البته در اکثر افراد طی ۶ تا ۸ جلسه لیزر، نتایج آن مشهود است و بعد از این تعداد جلسات که باید هر ۴ تا ۶ هفته یکبار انجام شود، باید شارژهای ماهانه، دو ماه یکبار، سه ماه یکبار و به همین ترتیب تا ۶ ماه یکبار، ادامه داشته باشد.

موهای زائد بدن ما، یک چرخه رشد و استراحت دارند یعنی در یک زمان مشخص، اکثر موهای زائد در فاز استراحت قرار دارند و تعداد کمی از آنها در فاز رشد می باشند. اگر در زمان لیزر موهای زائد، فولیکول مود در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر تاثیری در از بین بردن آن نخواهد داشت به همین دلیل تاکید می شود که لیزر در چند جلسه انجام شود تا در هر جلسه، موهای زائد تعدادی از فولیکول ‌های فعال مو بسوزند و بعد از چند جلسه، تمام موها از بین بروند.

آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد

از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از لیزر، بهترین روش حذف آنهاست و این روش دردی ندارد. طبق تجربه اکثر افرادی که از این روش برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده کرده اند، درد آن مثل درد خفیف کشیده شدن کش لاستیکی بر روی پوست است.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

قبل از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد، باید برخی نکات را رعایت کنید از جمله آنکه :

  • ۲۴ ساعت قبل از لیزر، باید ناحیه مورد نظر اصلاح شود. البته برای اولین بار باید بخش کوچکی از ناحیه، مقداری مو داشته باشد تا پزشک یا مشاور بتواند با بررسی جنس پوست و موی شما، درجه دستگاه لیزر را تنظیم نماید.
  • در زمان لیزر نباید هیچ آرایش و لوسیونی بر روی پوست خود داشته باشید.
  • برای به حداقل رسیدن آسیب های احتمالی به پوست، حداقل دو هفته قبل از جلسات لیزر از محصولات برنزه کننده استفاده نکنید.
  • حداقل ۳ روز قبل و ۳ روز بعد از لیزر، در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
انواع دستگاه لیزر

معرفی انواع دستگاه لیزر

دستگاه های لیزر، انواع مختلفی دارند و کلینیک های معتبر و مجهز، از برزورترین دستگاه ها استفاده می کنند. از جمله این دستگاه ها، عبارتند از :

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت از بهترین دستگاه های لیزر در دنیاست که بیشترین کاربرد را برای پوست های سفید دارد. برای افراد پوست تیره استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت، شاید باعث ایجاد لک های پوستی شود به همین دلیل برای اکثر ایرانی ها که پوست سفید دارند، این دستگاه تاثیرگذاری کمی دارد.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود یکی دیگر از انواع دستگاه های لیزر می باشد که موثر می باشد. در بسیاری از کلینیک های ایران، از این دستگاه برای حذف موهای زائد بدن استفاده می شود.

دستگاه لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ برای همه انواع رنگ های پوست سازگار است اما برای افرادی که پوست تیره دارند، بیشترین تاثیرگذاری را دارد. لیزر ان دی یاگ، طول موج بالایی دارد و برای حذف موهای زائد بدن به تعداد تابش های کمتری نیاز دارد.

دستگاه لیزر دکا

در کلینیک های لیزر موهای زائد، از دستگاه لیزر دکا هم استفاده می شود که دارای دو طول موج ان دی یاگ و الکساندرایت می باشد.

انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شیراز

برای انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شیراز، باید برخی نکات را مد نظر قرار دهید از جمله آنکه :

  • مرکز معتبر لیزر موهای زائد زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو فعالیت می کند.
  • بررسی کنید که کلینیک انتخابی شما دارای دستگاه مناسب برای رنگ پوست و موی شما می باشد.
  • درباره هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک انتخابی تان تحقیق کنید.

هزینه لیزر موهای زائد در شیراز

هزینه لیزر موهای زائد بر اساس عواملی تعیین می شود مانند تعویض لوازم مصرفی و استفاده از لوازم یکبار مصرف، ناحیه مورد نظر برای لیزر، نوع دستگاه لیزر، تجربه و تخصص پزشک، تجربه و مهارت اپراتور لیزر، تعداد جلسات لیزر، مجهز بودن کلینیک و …

معرفی بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شیراز

در پایان اگر به دنبال بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در شیراز هستید، کلینیک پریسان را به شما معرفی می کنیم. این کلینیک، در حوزه خدمات زیبایی و درمانی فعالیت می کند و با کیفیت ترین خدمات را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خدمات لیزر موهای زائد بدن و هزینه های مربوطه، با کلینیک تماس بگیرید.

سوالات متداول

درد لیزر موهای زائد بدن بسیار خفیف است زیرا اکثر دستگاه ها مجهز به سیستم کولینگ هستند و از ژل های بی حسی هم استفاده می شود.

موهای زائد تمام قسمت های بدن را می توان با لیزر کردن از بین برد اما معمولا توصیه می شود بخش هایی از بدن که موهای نازک و کرکی دارند، لیزر نشوند.

هزینه لیزر موهای زائد با توجه به نوع دستگاه، ناحیه لیزر شده و عواملی دیگر تعیین می شود.