مزونیدلینگ در شیراز

یک روش نسبتاً جدید برای حل مشکلات پوست و مو، مزونیدلینگ است؛ به همین دلیل، بسیاری از افراد با شیوه اجرای این روش آشنایی کافی ندارند و نمی‌دانند که در واقع این روش چگونه روی پوست و موهایشان تاثیر می‌گذارد. این ابهامات باعث می‌شود که شایعات و ادعاهای مختلفی درباره این روش درمانی وجود داشته باشد، که بسیاری از افراد را در انجام این روش هراسان می‌کند. در ادامه این مطلب، اطلاعات جامع و کاملی را درباره مزونیدلینگ به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری به جوان‌سازی پوست و موی خود بپردازید.

آدرس: شیراز، خیابان میرزای شیرازی، بعد از بیمارستان کوثر(روبه روی بلوار شاهد)، نبش کوچه الف، ساختمان نبض
مشاوره و نوبت‌دهی: ۰۹۰۰۱۷۰۶۰۸۰

مزونیدلینگ چیست؟

شادابی، طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی مورد علاقه همه افراد است و آنها تلاش می‌کنند تا این ویژگی‌ها برای مدت طولانی حفظ شود و در سنین بالاتر از پوستی صاف و یکدست بهره برند. به همین دلیل، افراد ممکن است از روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک‌های پوست استفاده کنند. یکی از جدیدترین روش‌ها که می‌تواند برای جوان‌سازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است. این روش از ترکیب دو روش دیگر برای جوان‌سازی پوست ترکیب شده و مزیت‌های هر دو روش را با هم دارد.

مزونیدلینگ نه تنها یک روش موثر برای جوان‌سازی پوست است، بلکه با استفاده از این روش می‌توان به رشد موها کمک کرد و از ریزش آنها جلوگیری نمود. در این روش، فرآیند تولید الاستین در پوست به طور سریع‌تر انجام می‌شود که موها دوباره استحکام و زیبایی خود را به دست می‌آورند.

کلمه “مزونیدلینگ” از ترکیب دو کلمه “مزو” و “نیدلینگ” تشکیل می‌شود. این نشان می‌دهد که ترکیبی از روش‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌های متداول در حوزه پوست و مو در پزشکی هستند. در این روش نوین، کوکتل‌های مزوتراپی از طریق سوزن‌های میکرونیدلینگ وارد پوست می‌شوند و با نفوذ به بافت‌های آسیب‌دیده، آنها را درمان می‌کنند. 

همچنین فرآیند تولید کلاژن در پوست سرعت یافته و انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست ارتقا پیدا می‌کند و باعث رفع چین و چروک‌ها و جوان‌سازی پوست می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که مزونیدلینگ یکی از روش‌های نوین  و پیشرفته برای درمان پیری پوست و آسیب‌های آن است.

روش‌های انجام مزونیدلینگ

برای تقویت پوست سر و کنترل میزان سبوم یا چربی مضر پوست، مزونیدلینگ مو استفاده می‌شود. در این روش، یک سیستم سوزن دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد تا داروهای مخصوص را به زیر پوست سر تزریق کند. این روش تزریق داروها و استفاده از دستگاه در مزونیدلینگ مو و پوست تفاوتی ندارد؛ اما داروهای استفاده شده در هر روش متفاوت هستند. با تزریق این داروها، فولیکول‌های مو تقویت شده که در نهایت ریشه‌های مو نیز تقویت می‌شوند.

داروهای استفاده شده در مزونیدلینگ مو معمولا شامل مواد مغذی مورد نیاز برای موها هستند. با ورود این داروها به پوست سر از طریق میکرو پانچ‌ها، سلول‌های مو تغذیه می‌شوند و فعالیت آن‌ها بهبود پیدا می‌کند و در فعالیت سلول‌ها باعث بهبود فرایند خون‌رسانی به موها شده و با تقویت ریشه موها، موها قوی‌تر می‌شوند و ریزش آنها کاهش پیدا می‌کند. برای داشتن اثربخشی مناسب از این روش برای مو، باید داروهای مناسبی را با توجه به نوع موها و علت درمان انتخاب کرد. 

فواید مزونیدلینگ در پوست چیست؟

این روش درمانی دارای مزایا و خواص زیادی است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  •  بهبود پیری و خشکی پوست.
  • رفع لکه‌های پیری، آکنه، زخم‌های کهنه، بخیه و سایر ناهمواری‌های پوستی.
  • بهبود رد ترک‌های پوستی.
  • فزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست.
  • افزایش خونرسانی به پوست و بهبود تغذیه سلول‌ها.
  • تقویت قسمت‌هایی از پوست که مورد سوختگی قرار گرفته است.
  • بهبود استحکام و ارتجاع پوست.
  • افزایش نفوذپذیری پوست در برابر کرم‌ها و ویتامین‌ها.
  • تحریک تولید کلاژن، که در جوانسازی پوست بسیار موثر است.
  • افزایش شفافیت و روشنایی پوست.
  • حذف ناهمواری‌های پوستی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک.
  • بهبود مشکل ریزش موی سر.

این روش می‌تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر و سلامت پوست ایجاد کند.

مزونیدلینگ درمان آکنه و مشکلات پوستی

جالب است بدانید که این روش مناسب برای برطرف کردن جای زخم، جوش و آکنه است. در بعضی موارد، می‌توان از آن برای رفع لک‌های پوستی نیز استفاده کرد. در هر یک از این موارد، نوع و مقدار مواد مورد استفاده متفاوت است و باید توسط یک پزشک تخصصی و با تجربه تعیین گردد. استفاده از مزونیدلینگ برای درمان آکنه اینگونه عمل می‌کند که باعث تقویت جریان خون در زیر پوست و تنگ‌تر شدن منافذ پوستی شده که منجر به جلوگیری از بروز جوش‌ها نیز می‌شود.

این روش قابل استفاده برای درمان در نواحی مختلف بدن از جمله پوست صورت، دست‌ها، گردن و سایر نواحی است. همچنین، مزونیدلینگ درمان چین و چروک دور چشم و سایر نواحی حساس بدن را بهبود می‌بخشد و برای حل مشکلات مو و پوست سر نیز مفید واقع می‌شود؛ زیرا با تقویت سلول‌های تولیدکننده فولیکول‌های مو، به استحکام و رشد بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین کلینیک مزونیدلینگ در شیراز

با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو پریسان در شیراز، شما به یک تجربه حرفه‌ای و خاص در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی دست خواهید یافت و از کارشناسان مجرب و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی، به ارائه خدمات با کیفیت بالا بهره خواهید برد.