پوست سالم و درخشان

پوست سالم و درخشان

امروزه مردم برای داشتن چهره ای زیبا ، پوست سالم و درخشان هزینه های زیادی را صرف لوازم آرایشی و مراقبت از پوست می کنند. اما متخصصین ما در کلینیک پریسان بر این باورند که اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و درخشان داشتن یک عادت یا روتین مناسب برای مراقبت از پوست می باشد. روش های مراقبت از پوست، اگر بر اساس محصولات با کیفیت و روش های صحیح اجرا شوند، تأثیر بسیار خوبی بر روی پوست فرد دارند در ادامه ۱۰ عادت روزانه برای داشتن پوست سالم و درخشان را برای شما شرح خواهیم داد.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب

غذاهای سالم مصرف کنید و مواد مغذی مناسب به بدن خود برسانید. این موضوع یک حقیقت است که به خوبی شناخته شده است چون که بسیاری از متخصصان تغذیه رابطه بین تغذیه مناسب و پوستی جوان و سالم را را ثابت کرده اند، با توجه به این موضوع شما باید غذاهایی که برای پوست شما مفید هستند را در برنامه روزانه خود برای داشتن پوستی سالم و زیبا قراردهید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 این مواد غذایی شامل میوه ها و سبزیجاتی هستند که غنی از ویتامین C می باشند. متخصصین کلینیک پریسان معتقد هستند که خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 علاوه بر این ویتامین C برای بهبود سریع پوست و تقویت بافت پوست بسیار تاثیر گذار است. ویتامین های A ،E ،K، سلنیوم، امگا ۳ و روی از مواد مغذی هستند که برای پوست شما بسیار مفید هستند. پس اگر قصد تهیه یک برنامه غذایی برای سلامت پوست خود را دارید مواد غذایی را انتخاب کنید که ویتامین هایی که برای شما معرفی کردیم را دارا باشد.

پاکسازی

پاکسازی پوست قبل از خواب

 تمیز کردن پوست یک مرحله مهم در هر نوع برنامه روزانه مراقبت از پوست می باشد. مردم از دیرباز برای افزایش سلامت و زیبایی پوست خود اقدام به پاکسازی آن می کردند. 

پوست شما باید همواره تمیز شود، امروزه روش های پاکسازی پوست نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است که ممکن است از آن ها اطلاعی نداشته باشید، اما حتما به خاطر داشته باشید که رادیکال های آزاد محیط همواره توسط آرایش شما جذب پوست می شوند. 

پوست شما در طول روز آلودگی و گرد و غبار را همراه با عرق کردن جمع می کند، حتی اگر آرایش نکنید.

اگر فعالیت روزانه خود را به اتمام رسانده اید و زمان استراحت شما رسیده قبل از رفتن به خواب حتما صورت خود را بشویید و عملیات پاکسازی را انجام دهید، زیرا رادیکال های آزاد جذب شده توسط پوست شما به کلاژن های پوست شما آسیب می رساند و باعث ایجاد چین و چروک در پوست شما می شود. 

منافذ پوست صورت شما ممکن است به دلیل روغن ها و مواد آرایشی که استفاده می کنید بسته شود و آسیب ببیند، هنگامی که این اتفاق می افتد پوست شما مستعد مشکلات پوستی مانند بزرگ شدن منافذ پوست، جوش های آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود.

 اگر ترجیح دادید که با آرایش به خواب بروید، اثرات منفی آن را به خاطر بیاورید و اقدام به پاکسازی پوست کنید از پاک کننده ی صورتتان استفاده کنید یا اگر موجود نبود از آب و دستمال مرطوب استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده ها

وقتی صحبت از پوست سالم می شود، استفاده از مرطوب کننده یک مرحله بسیار ضروری می باشد که اکثر مردم به اشتباه فکر می کنند که برای زیبایی استفاده می شود.

یکی از قسمت های بدن که بیشتر در معرض هوای آزاد و نور خورشید است پوست شماست که احتمال خشک شدن آن زیاد است و رطوبت خود را از دست می دهد. برای برگشت چربی و رطوبت طبیعی پوست، به خصوص پس از پاکسازی پوست، تونینگ یا لایه برداری پوست، به مرطوب کننده نیاز است.

پوستی که به درستی مرطوب شده باشد، نرم تر، صاف تر، روشن تر و جوان تر به نظر می رسد. در مقابل ، پوستی که کم آب شده است، خشک، کدر و پوست پوست به نظر می رسد که باعث می شود پوست شما جذابیت خودش را از دست بدهد. 

برخی افراد به دلیل داشتن پوست چرب یا رطوبت محل زندگی خود از مرطوب کردن پوست خود خودداری می کنند، اما کلینیک پریسان مرطوب کردن پوست را در تمامی شرایط به شما توصیه می کند اما، به جای محلول های آبرسانی که بر پایه کرم هستند، از لوسیون یا سرم سبک تر با مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک استفاده کنید. برای محافظت بیشتر از پوست مکمل مرطوب کننده را همراه با ضد آفتاب استفاده کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *